torsdag den 6. september 2007

Spillet om ADGLEK og chips'ene

Afgang for både skib og sømand
Onsdag den 5. september 2007

Telefonen ringede onsdag morgen. Flemming var i røret, ”du skal komme ned og se skibet” sagde han. Efter 33 år havde den gamle inspektionskutter ADGLEK (udtale: Adslærk) udtjent sin værnepligt, og det skal nu sejles hjem til videre salg.


Ideen var så, at denne formiddag kl. 10 skulle det gamle skib have en salut, og der måtte vinkes farvel. Derfor kom folk i alle aldre, lige fra børnehavebørnene til Admiralen, og vinkede. En god lille gestus til skibet og dets besætning.


Resten af dagen gik med lidt indkøb og afslapning, for jeg skal da ikke glemme, dette er min ferie. Sabrina mener godt nok, at jeg hænger meget ved pc’en for at skrive eller overføre billeder fra kameraet, men det skal der også være plads til. Hen ved aftenstid tog jeg over til Flemming for at lave gårdagens fiskefangst. Ovnstegte torsk – friskfanget – er altså en himmelsk oplevelse.
Jeg nåede også lige at tale med Pernille over messenger. Som kunne fortælle at ”folket” hellere vil se billeder end læse romaner. Til det kan jeg kun sige: ”Joan Munk, jeg skal se om jeg kan låne et par naturblade med hjem fra kutteren, når vi søger mod Danmark om tre uger. Så kan du få dine billeder”. Kenneth P. vil også nok fortrække at du tager nogle telefoner, frem for at læse mine romaner – så kan du evt. få naturbladene med hjem i privaten.


Billede: Jeg har postet en flot solnedgang tirsdag, og nu poster jeg til ære for Joan Munk samme sted og udsigt, for at hun kan se morgentågen hængende lige hen over vandet. Naturen her er så smuk, at det næsten kræver en sang. Joan kender mit repertoire.


**********

Poker-trash-talk for de indviede!

Efter maden havde Flemming planlagt en lokal privat NL Hold’m turnering med 21 inviterede deltagere. Der var både rebuy og Add-on i pausen, så man kunne bygge stacken op. Og det var, hvad jeg gjorde! Med en stack på 2000 (inkl. rebuy) chips fik jeg allerede i anden hånd esserne i small blind, hvor blinds var 5/10. Syv mand ved bordet, hvor Cut-off raiser et limp til 50, og da knappen caller, må jeg give den gas og stikker 400 chips i potten. Fold hele vejen rundt fra diverse blinds, callers og bettor, og jeg havde ligesom lagt hårdt ud.

Herefter kom der en del calls og check, som jeg ikke helt forstod, samt folk var meget glad for at spille familiepotter. Men det siger nok mere om min stil, end om mine modstanders. Blandt andet stak jeg godt ud inden flop på AQ, hvor vi er tre i potten, og bordet fanger QT8 alle i ruder. Min aggressivitet tillader ikke at holde igen. Så da mit udstik bliver kaldt to gange under denne betrunde, må der være ugler i mosen. Turnen er blank, og alle tre checker, hvor jeg sidder i forhånd. På river kommer der en 8’er mere, hvor vi er to der checker, mens baghånden better. Jeg måtte lægge mig, mens der blev kaldt bag mig. Manden i baghånd havde ramt fire 8’er, og jeg var tilfreds med ikke at have betalt noget efter floppet.

Jeg fik dog senere rigelig betaling for disse calls, da jeg ramte både to par på AQ på floppet, straigth (open-ended) på TT på river med en Q samt flush på 98s på river med en spar, hvor jeg blev kaldt hele vejen. De sidste to var bets på diverse draws, så jeg følte mig pænt heldig og glad for at ramme til sidst. Jeg var chipleader ved mit bord i pausen.

Efter pausen ramte jeg ikke ligeså godt. Langsomt spiste blinds min stack, mens jeg flyttede bord et par gange. Jeg holdte dog disciplinen og undgik de helt store hovedkulds handlinger. Så da vi var seks tilbage, blev vi samlet i et finale bord. Chipleader her var en ung gut Nicky, som udnyttede situationen og spillede pænt aggressivt. Jeg havde set ham i aktion ved et af de tidligere borde. Han var nok aftenens mest habile spiller. Han fik elimineret både nummer seks, fem og fire.

Da, der var præmie til de tre første, skulle jeg nu have skruet godt op for charmen. Det var nok allerede for sent, for mit fedtspilleri gjorde mig lowstack sammen med 3. manden mod den unge gut, der var kæmpe chipleader. Da jeg sidder, som Big Blind (ca. 10000 chips) må jeg kalde et all-in fra den anden lowstack (4300 chips) med Q9s (hvor blinds var 400/800), for jeg ville gerne have chancen heads-up. Om jeg så faldt af som treer betød ikke noget, når jeg nu var kommet i præmierne. Jeg var heldig at ramme en dame både på flop og river mod hans T4s. Heads-up med Nicky fik den fuld gas, men med mine 17K gik det galt mod hans 44K, da jeg ramte toppar på T4, mens han sad med KT. Jeg var fanget og måtte gratulere dagens bedste spiller. Godt spillet og tillykke, Nicky! Førstepræmien var en hvid sparegris plus det løse - jeg fik kun del i det løse.

Ingen kommentarer: