tirsdag den 25. september 2007

Hjemrejsen

Oprydning, afgang og fødselsdag
Onsdag den 26. september 2007

Tja så blev man 33 år. Det siges, at være en stor dag i Grønland, når tallene er ens. For mig bliver det oprydning i huset. Vi skal afsted i aften kl. 20.

Vi skal sejle med et af de større inspektionsskibe, Hvidbjørnen og flyver imorgen formiddag (torsdag) fra Narsarsuaq. Herefter er der fem timers flyvetur plus forskydning af tiden, så vi regner med at lande i København torsdag aften kl. 21.30.

Det har været en god tur. Overraskende nok har Sabrina og jeg ikke haft de store uenigeheder, som sådan en lang tur nogen gange kan koste. Det har været fedt at have huset her og kunne byde alle, vi ville på besøg. Til trods for at flere heroppe har troet, at vi var kærester, har vi alligevel kunne lave vores almindelige lir på folk, som ikke ved bedre.

Så Sabi tak for en god tur. Og til Flemming tak, fordi du bød os!

Personligt må jeg sige, at folk i Grønnedal er nogen skønne mennesker med hver deres spidsfindigheder. Skal man være her i længere tid, krævede det nok noget at give sig til. Der kunne være jobs på kommunen, i børnehaven eller som rengøring. Jeg føler ikke, at jeg er blevet helt gak i hovedet efter 4 ugers ferie, men jeg er lidt spændt at se, hvilke ting, man har glemt, når man kommer tilbage til jobbet og hverdagen igen. Alt i alt er glad for at have været her - men også glad for at skulle til Danmark igen.

Sluttelig vil jeg ønske Irene Darly tillykke med dagen.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Kedde

Tillykke med fødselsdagen og god tur hjem.

Det har været sjovt at følge med, man kommer rigtigt til at savne Grønland.

Vi snakkes

Carsten
Lisbjerg

Anonym sagde ...

Hjerteligt Tilykke med dagen, min Sønderjyske Ven! Håber du har haft en god dag!

Vi ses
Peter

Anonym sagde ...

Hej Kedde

Selv hjertelig tillykke med din fødselsdag igår, hvor var det pænt af dig at huske mig...men det var dejligt...
Kan du nu have en god tur hjem...

P.S der venter gave mandag...som du sikkert ved....

Irene

Anonym sagde ...

Tak for en dejlig fortælling og flotte billeder! - Jeg ville gerne have set alle billederne fra turen igår, men .....

Hilsen
Margrethe