lørdag den 15. september 2007

Nuka og Tankados Kode

En kærlig hund og en god bog
Torsdag den 13. september 2007

Igen vågnede jeg ved ni-tiden, men mærkede straks, at det var hundekoldt. Da jeg kom op i stuen og kiggede ud af vinduet mod bjerget, så jeg, hvordan der var fralandsvind. Det er faktisk ret liret, når man er vant til vesterhavsvinden på Rømø, hvor mine sommer søndage gik som barn.

Vinden heroppe er hårdere fra indlandsisen end fra Atlanterhavet. Vinden var så deprimerende, at jeg gik ned og lagde mig i sengen igen. Her brugte jeg resten af dagen på at læse Dan Browns nye bog ”Tankados Kode”. Den er, som Flemming antyder, om Dan Browns bøger: En intelligent helt, en smuk kvinde og en masse dobbeltspillende roller.

Hen ved aftenstid mente Sabrina, at nu skulle der ske noget og da vi var meldt til kostforplejning, gik vi op og hentede Flemming. Der var stegt flæsk og persillesovs. Ikke at det nogensinde har imponeret mig, men de andre åd det, som var det flæskesvær.
Herefter gik vi hen til Flemming hyggede os – især Nuka var i den syvende himmel over at ligge i sofaen mellem Flemming og jeg, mens hun blev aet fra begge sider.

Ja, jeg fører stadig i grønlænder-hyle-chouetten, efter vi havde afsluttet aftenen på denne måde igen.

Ingen kommentarer: