søndag den 23. september 2007

Brunch og hygge

En fabelagtig middag
Søndag 23. september 2007

Jeg var oppe kl. 8 for at komme op i kostforplejningen til min arrangerede brunch, hvor jeg havde inviteret familien Thøgersen med børn, Allan, Henrik, Jens, Flemming og Sabrina. Det var ren hygge frem til kl. 10, hvor jeg faktisk var så heldig at få en hue, svagdrikker kop og et grønlandsk kaffesæt. Herefter gik vi hjem og tog en slapper.

På et tidspunkt dukkede Flemming og Jens op med nogle øl og vin. Så vi brugte selvfølgelig resten af eftermiddagen ved gammonspillet. Fiskene var blevet varme. Derefter måtte jeg i gang med at lave laks. Meningen var, at vi skulle grille, men pga. dårlig vejrudsigt havde vi allerede fredag besluttet at lave maden i køkkenet.

Derfor hjalp Rasmus med at lave noget af det bedste fisk, jeg længe har smagt. En side med brun farin og en side med hvidvin. Derudover havde Flemming langtidsstegt ribben fra moskusokser. Mens Henrik kom med et par bøffer fra moskusokse. Sabrina havde lavet kartoffelsalat, grøn salat og flute. Der manglede intet ved det bord.
Børnene Helena og Martin skulle dog lige invies i det spil, jeg kaldte ”at skyde moskusokser”. En let omskrivning af det spil, som backgammon spillere kender som machine gun. Et spil, hvor det gælder for tre hvide brikker at samle 15 sorte brikker op. Jeg fik lov at være legeonkel. Resten af aftenen gik med hygge og lidt spil. Det arbejdende folk skal jo op på arbejde, mens vi andre dødelige kunne tage et par drinks med lidt indlandsis i som isterninger.
Tillykke med dagen til Lone og Dorthe!

Ingen kommentarer: