lørdag den 8. september 2007

Jens' dag

Fernisering og landskamp
Lørdag den 8. september 2007

Jeg vågnede tidligt, og vejret var faktisk temmelig godt. Da jeg ringede til Flemming hen på formiddagen, var han ikke begejstret for min invitation til frokost i Ivituut eller Laksebunden. Det viste sig, at han og Sabrina havde givet den ret godt gas om natten, og de var stadig noget trætte. Så jeg tog det stille og roligt. Stenede lidt tv og ringede hjem til mor mm.

Det er faktisk lidt gak at høre rådhusklokkerne kl. 8 om morgenen i radioen eller se aftennyhederne midt på eftermiddagen. Min mor var mest bekymret over, at jeg snøftede lidt pga. noget små forkølelse. Men sådan er det jo, når man ikke kan tåle den friske rene luft.

Kl. 15 tog vi til fernisering af Jens Enevolds malerier, som den lokale kunstforening har arrangeret. Det er 21 flotte billeder, og min kunst intelligens blev sat på en hård prøve. Jens er en fantastisk fyr og laver nogle flotte malerier, men jeg ikke prale af, at jeg forstår dem og deres farver. Kunst er dyrt, og godt kunst er endnu dyrere. Jeg ved ikke helt, hvilken klasse Jens hører til, men det var helt sikkert for dyrt for min pengepung. Dette oliemaleri hører til i den mere pebrede ende af hans malerier. Det var for mig det mest konkrete maleri, og det som jeg beundrede mest. Jeg kunne se mange ting i det.


Efter fernisering var der landskamp i korporal messen. Nøj, Thomas Sørensen stod godt, vi var heldig ikke at tabe, men hvor var det ærgerligt, at vi ikke vandt, når chancen nu bød sig. Efter 70 minutter burde Zlatan nok være blevet smidt ud for skub i ryggen på Grønkjær, og svenskerne skulle have sendt en tilskuer på banen. Det skete ikke, Grønkjær fik gult kort, og i stedet kørte der lidt fck vs brøndby had i baren. Nul – nul var sikkert det rigtige resultat, bare ikke brugbart.

Flemming lavede gryderet, og vi spillede lidt gammon. Jeg er stadig på plus i hyle-chouetten. Michael Bager kom forbi med en flaske vin og spillede et par spil, inden vi gik hjem i seng. Vi vil se, om vi ikke kan komme ud på en af de længere ture søndag, hvis vejret holder til det.

Tillykke med dagen til Mikael Jensen og Edith Madsen.

Ingen kommentarer: