lørdag den 8. september 2007

Party Uartig

Fest, men ingen farver
Fredag den 7. september 2007

Denne fredag morgen var temmelig grå og kedelig. Det blæste og regnede. Ingen mulighed for at kaste sig ud i lange gåture. Godt for det, jeg var stadig smadret fra torsdagens vandretur. I stedet fik jeg ordnet lidt hvidvask og strøget mine skjorter.

Sabrina og jeg ville følges op til kabyssen til frokost i en jævn kedelig regn. Vores nabo Hans dukkede dog op i bil og dermed fik vi en køretur. Under frokosten sad Hans sammen med os og fortalte om hans tid på Grønland, og hvor vi skal tage hen for at se ørne og moskusokser. Hvis vejret tillader det, går vi snart en lang tur op til Grønnedalshytten og ned gennem Turistkløften.

Efter frokost gik jeg hjem for at gå i bad, så vi kunne mødes i sergent messen senere. Desværre sprang sofaen på ryggen af mig i over to timer, så jeg vågnede noget forvirret, da klokken var over 15. Jeg skulle have været til fredagshygge. Nå men af sted gik det i regn og slud. Jeg var våd, da jeg nåede messen, selvom der er under 1000m derop. Ingen held med at finde en bil denne gang.

Hyggen var i højsæde i messen. Jens, Sabrina og jeg blev hængende, mens de andre gik hjem og klædte om. Jens og jeg spillede pool med en pind til hver so far. Vi skulle spise andebryst og islagkage kl. 18, så der gik naturligvis fest i den. Under middagen lavede Rasmus grønlandsk kaffe. Det skal opleves live, man kan ikke rigtig se den flotte blå farve, når Grand Maneren brænder.


Derefter kom der op mod tyve mennesker og festede med. Jeg nåede at tabe en omgang i Skomager billiard, fordi jeg var efter Flemming, der var så heldig fire gange at lægge rød ball under fem centimeter fra keglerne. Nej hvor jeg synes, han var en ”møgtyr”. Sandheden var nok, at det var mig, der var tyren, når jeg nu skulle give denne omgang.


Hen ved midnat følte jeg, at jeg havde smagt alt, hvad var i baren, og jeg var så lækker søvnig, at det var på tide at tage vagtbilen hjem. En form for taxa heroppe. Flemming og Sabrina festede videre. Til Formanden kan jeg fortælle, at jeg har skaffet det efterspurgte billede på en små vissen Flemming Hougaard. Det kan rekvireres ved henvendelse.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg har selv været på Grønland. Jeg besøgte en gammel veninde, og vi var på Hotel Hans Egede i Nuuk en aften, hvor der blev serveret grønlandske specialiteter, med stort set alt hvad det indebærer.

Det var ved at blive sent, og vi var egentlig på vej "hjem". Så siger hun, at nu serverer de grønlandsk kaffe, hvortil jeg selvfølgelig siger, at det skal vi da have.

Jeg blev kæmpe overrasket. Det tog ret lang tid at "tilberede", og der var mange ingredienser i den. Prisen var vist også i overkanten - jeg tror, hver "kop" kostede 100 kr.! Til gengæld er det den bedste kop kaffe jeg nogensinde har smagt.