lørdag den 22. september 2007

Pokeraften

Uden gevinst
Onsdag den 19. september 2007

Det begyndte at klare op. Vejret blev bedre, men der var poker om aftenen. Jeg spillede ultra stramt. Raisede efter to blind runder på AJo med K73 på floppet, hvor BB kalder preflop. Min modstander kalder mit flop bet, og der kommer J på turn, men i klør med farvetræk. Jeg better igen og han kalder. Klør fem på river, hvor jeg checker og folder efter hans river bet. Jeg regnede med, at han havde kongen eller måske spillet et tosse flush draw. Jeg vidste reelt intet, da alle ved bordet gerne ville spille familie pots. (Han fortalte mig senere, at han havde en forkærlighed for TT).

Næste hånd var et check i big blind på 44 med fem mand i potten. Floppet var K74 alle i hjerter. Settet var ramt, men føj der kunne være flush træk. Et pot bet fra min side med en kalder. Turn var blank, og endnu et value bet fra min side, fik ham ikke til at falde af. Han formår oven i købet at sige, han har 25 % vinderchancer. Jeg gættede på han sad med hjerter Es. Han var vel på farve træk, og jeg regnede med, at han havde et overkort til et højt par. Endnu en konge falder på river, og mit hus vinder over alle hænder på nær 77 og KK. Jeg checker fra forhånd, og han går all-in med 300 chips mere end mine. Måske havde han limpet med 77 preflop men ikke KK. Så jeg kaldte, viste op, og han muckede. Han sagde senere, at det var hjerter Dame, hvor han havde inside straigth og flush træk. Hvorom alt er, fik jeg chipsene.

Pausen er efter en times spil, hvor jeg begyndte at løse op og stjæle et par pre flop pots på mit snævre spil. Jeg fik ikke rigtig nogen kort at spille med og ville ikke limpe ind. Slet ikke efter min sidemand højlydt sagde, at jeg kun spillede to hænder. Så kun raise!

Desværre røg jeg i fælden på min aggressive betting stil. Med 21 startende igen blev de tre 7-mands borde opløst ved 12 spillere. Nyt bord og nye spillere. Jeg havde købt Add-on i pausen, men havde af naturlige grunde ikke nogen stor chipstack. Derfor raisede jeg ved det nye bord UTG med 66. Knappen kaldte med et flop på AQ4, hvor de to høje var spar. Hun checkede før hendes tur, jeg better, og hun kalder. Turn er blank. Det samme sker igen, hun checkede før hendes tur jeg better, og hun kalder igen. Jeg var ikke glad. Og det samme sker på river. Jeg havde hende dækket. Hun rammer ikke flush, jeg better, da jeg tror, nu folder hun. Men nej hun kaldte mig ned fire gange med QQ. Jeg vidste, jeg var torsken ved bordet.

Lidt senere ryger jeg med 1200 i stack all-in med blind på 300/600, hvor min A9 heldigt deler potten mod AT. Men min sidste hånd K8 kan ikke knække AQ. Keyhand var dog 66, hvor jeg bare skal holde mig fra at bette efter floppet. Jeg røg vel midt i feltet.

Vores kok Kalle ramte alt den aften, og gik selvfølgelig hjem penge og vindergrisen. Grisen overlevede dog ikke og gik i stykker, som var det en anden John Faxe, der smadrede ”Det bar’ fodbolds” Don Øf. Grunden hertil var en protest mod at få sæson 2 præmier, når folk nu spiller i sæson 3.

Natten blev lang, da jeg røg på druk med Thomas og Flemming i baren. Måske jeg bare skulle have gået hjem med Sabrina.

Ingen kommentarer: